pondělí 18. srpna 2014

Těším se! (3)

Co by to bylo za "Těším se!", kdyby film nebyl podle knižní předlohy :). Samozřejmě, že ani tentokrát nečekejte žádnou vyjímku :).

Pro tento týden jsem si pro vás připravila celkem očekávanou věc, která mě osobně zaujala svým originálním nápadem a hlavně zpracováním :). Abych vás příliš dlouho nenapínala, tady máte můj týdenní nášup :)

DÁRCE (The Giver)

 
 
 

Žánr: drama, fantasy, sci-fi
Režie: Philip Noyce (Sběratel kostí, seriály Pomsta, Volání mrtvých)
Knižní předloha: "Dárce" - Lois Lowry
Země původu: USA
Premiéra v českých kinech: 11. 09. 2014



Popis: Jonas (Brenton Thwaites) vyrůstá v idylickém světě, kde existuje pouze štěstí. Lidé neznají utrpení, války, násilí, strach ani bolest. Základem světa je jedno-tvárnost: stejné domovy, stejné oblečení, stejné rodiny. Na okraji společenství žije jediný držitel a strážce všech pravdivých vzpomínek lidstva – Dárce (Jeff Bridges). Jeho prostřednictvím Jonas získává to, co nikdo jiný nesmí vědět – pravdu o skutečném životě a zkušenosti předchozích generací. Jonas začíná chápat, že jeho společenství žije v iluzi dostatku a bezpečí za cenu naprosté absence citů a možnosti volby. Lidé necítí emoce, lásku, vášeň, přátelství, nevnímají barvy. Pocit harmonie je vytvářen uměle. Jonas objevuje nejtemnější stránku utopického světa. Všichni ve společenství jsou pomocí každodenních injekcí zbavováni veškerých špatných vzpomínek a zážitků. Jejich svět je podvod, denně placený smrtí nepohodlných lidí, ve prospěch řízené existence. Tváří v tvář této skutečnosti, Jonas již nedokáže žít jako dřív. Čelí obtížnému rozhodnutí nejen o jeho vlastním životě, ale o budoucnosti celého světa. (zdroj ČSFD)

Trailer:


Co jsem četla, tak věk hrdinů byl oproti knize navýšen, hlavně kvůli intimnějšímu vztahu hlavních hrdinů, což je sice pochopitelné, ale zanícení fanoušci knihy asi nebudou rádi.

Pokud si ještě před shlédnutím filmu chcete knihu přečíst a váháte, doporučuji vám přečíst si recenzi na stránkách Zefill :). Mě to hodně navnadilo :).

Tak navnadila jsem vás alespoň trochu, nebo tento žánr jde naprosto mimo vás? :)
Vaše

2 komentáře:

  1. jé, to jsem ráda, že tě moje recenze navnadila :-) mě by tvůj článek navnadil taky, pokud bych Dárce už neznala ;-) a jsem na něj opravdu moooc zvědavá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu se bojím, jestli ten dobrý nápad ve filmu doopravdy vyzní, ale tak budeme doufat, že to nebude další zklamání :)...poslední dobou se jim moc ty knižní trháky dobře zfilmovat nedaří...nakonec je vždycky lepší knížka.

      Vymazat